Regulamin wynajmu Kompleksu „Honey House Wierchy”
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa przedmiot świadczenia usług, odpowiedzialność oraz zasady przebywania na terenie Kompleksu „Honey House Wierchy”.
- Regulamin stanowi integralną część umowy, do zawarcia której dochodzi w momencie zakwaterowania, jak również poprzez dokonanie czynności konkludentnych (dorozumianych), w szczególności poprzez dokonanie rezerwacji i/lub wpłaty zadatku lub całej opłaty za pobyt. Dokonując powyższych czynności, każdy Gość potwierdza, że zapoznał się z Regulaminem, akceptuje go i wyraża zgodę na jego warunki.
- Podmiotem świadczącym usługi jest Katarzyna Pawełkiewicz, ul. Brodzka 2B, 34-130 Kalwaria Zebrzydowska, NIP: 6812085308.
- Definicje:
- Kompleks „Honey House Wierchy” (dalej „Kompleks”) – cała infrastruktura znajdująca się na jego terenie, w tym dwa domy, budynek masażu, palenisko i altana.
- Dom – obiekt mieszkalny wchodzący w skład Kompleksu „Honey House Wierchy”.
- Wynajmujący – Katarzyna Pawełkiewicz z siedzibą w Kalwarii Zebrzydowskiej.
- Najemca/Gość – osoba dokonująca najmu, zakwaterowana lub korzystająca z Domu i usług Kompleksu.
- Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Kompleksu.
- Regulamin jest dostępny do wglądu w Domach lub na stronie internetowej: www.honeyhousewierchy.pl.
- Parking na terenie Kompleksu przeznaczony dla Gości jest bezpłatny, niestrzeżony i monitorowany. Do dyspozycji Gości pozostaje sześć miejsc parkingowych. Parkowanie dozwolone jest wyłącznie w wyznaczonych miejscach.
- Teren Kompleksu nie może być wykorzystywany w celach komercyjnych lub reklamowych bez zgody Wynajmującego. Tego rodzaju działania mogą być prowadzone wyłącznie na podstawie odrębnej umowy.
- Najemca, który chce otrzymać fakturę, powinien zgłosić ten fakt w momencie dokonywania rezerwacji i podać dane nabywcy.
§ 2. Rezerwacja i płatności
- Warunkiem rezerwacji Domu jest wpłata zadatku w wysokości 25% całkowitej kwoty wynajmu wskazanej w potwierdzeniu rezerwacji. Rezerwacja zostaje potwierdzona w chwili zaksięgowania zadatku na koncie Wynajmującego lub po przesłaniu potwierdzenia przelewu przez Najemcę. Czas na dokonanie wpłaty zadatku wynosi 24 godziny. Brak wpłaty zadatku jest rozumiany jako rezygnacja z rezerwacji.
- W przypadku rezygnacji z rezerwacji, wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi, chyba że rezygnacja nastąpi nie później niż 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia pobytu.
- W przypadku, gdy Gość nie pojawi się w Kompleksie w planowanym dniu przyjazdu, oznacza to rezygnację z rezerwacji i przepadek zadatku.
- Pozostała część kwoty za pobyt jest pobierana z góry, najpóźniej w dniu przyjazdu – kartą płatniczą, gotówką lub przelewem na konto do 3 dni roboczych przed przyjazdem.
- Osoba przyjmująca Gościa ma obowiązek pomniejszyć kwotę należności o wartość wpłaconego wcześniej zadatku. W celu uniknięcia niejasności zaleca się zachowanie potwierdzenia dokonanej wpłaty.
- Kaucja za pobyt w Kompleksie wynosi 500 zł.
- Kaucja pobierana jest na czas pobytu i stanowi zabezpieczenie na wypadek szkód lub naruszenia Regulaminu. Zwrot kaucji następuje przelewem na konto Gościa w terminie do 3 dni roboczych po zakończeniu pobytu, pod warunkiem że stan techniczny Domu i jego wyposażenia nie uległ pogorszeniu.
- W przypadku wcześniejszego wyjazdu Gościowi nie przysługuje zwrot pieniędzy za niewykorzystane dni.
- Najemca zobowiązany jest do okazania dokumentu tożsamości w dniu przyjazdu oraz podania danych pozostałych Gości.
- Chęć przedłużenia pobytu należy zgłosić Wynajmującemu do godziny 20:00 dnia poprzedzającego zakończenie najmu. Przedłużenie pobytu możliwe jest w zależności od dostępności terminów.
- Dokonując rezerwacji, Najemca wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celu realizacji procesu rezerwacji.
- Administratorem danych osobowych jest Katarzyna Pawełkiewicz, ul. Brodzka 2B, 34-130 Kalwaria Zebrzydowska. Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych znajdują się na stronie internetowej www.honeyhousewierchy.pl w zakładce „Polityka prywatności”.
§ 3. Pobyt i zakwaterowanie
- Na terenie Kompleksu obowiązuje cisza nocna w godzinach 22:00–6:00.
- Osoby niezakwaterowane mogą przebywać na terenie Kompleksu w godzinach 7:00–22:00.
- Zakwaterowanie i wykwaterowanie odbywa się w obecności Wynajmującego lub osoby przez niego upoważnionej.
- Doba hotelowa trwa od godziny 15:00 w dniu przyjazdu do godziny 11:00 w dniu wyjazdu. Indywidualne godziny przyjazdu i wyjazdu mogą być ustalone z Wynajmującym.
- Wynajem dotyczy całego Domu dla maksymalnie 6 osób. Minimalny czas wynajmu wynosi 2 doby.
- Gość zobowiązany jest poinformować Wynajmującego o planowanej godzinie przyjazdu najpóźniej 2 godziny przed dotarciem.
- Pozostanie na terenie obiektu lub pozostawienie rzeczy po godzinie 11:00 bez wcześniejszego uzgodnienia z Wynajmującym traktowane jest jako przedłużenie pobytu, za które może zostać naliczona opłata za kolejną dobę.
- Przedmioty pozostawione po zakończeniu pobytu nie będą przechowywane.
- Umowa obejmuje wyłącznie wynajem Domu i przynależnej infrastruktury rekreacyjnej. Nie obejmuje dojazdu, wyżywienia ani organizacji czasu wolnego, chyba że zakupiony został pakiet zawierający te usługi.
- Palenie ogniska lub grilla dozwolone jest wyłącznie w wyznaczonym miejscu.
- W pomieszczeniach Domu obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i wyrobów nikotynowych.
- Za naruszenie zakazu palenia lub rozpalania ognia w niewyznaczonym miejscu Gość może zostać obciążony karą pieniężną w wysokości do 2000 zł.
- Palenie na zewnątrz Domu jest dozwolone, lecz niedopałki należy wyrzucać wyłącznie do przygotowanych pojemników.
- W Domu obowiązuje zakaz chodzenia w zabłoconym lub mokrym obuwiu. Zalecane jest używanie obuwia zmiennego.
- Na terenie Domu obowiązuje segregacja odpadów.
- Zabrania się wynoszenia z Domu elementów wyposażenia (np. mebli, urządzeń, ręczników, naczyń itp.).
- Zakaz nie dotyczy rzeczy udostępnionych Gościom do użytku poza terenem Kompleksu, które po wykorzystaniu należy zwrócić.
- Dozwolone jest używanie kuchennych akcesoriów oraz tekstyliów na tarasie.
- Przed opuszczeniem Domu należy zgasić światło, zakręcić krany, zamknąć okna i drzwi.
- Gość otrzymuje unikalny kod umożliwiający dostęp do Domu.
- Pozostawienie rzeczy w częściach wspólnych (np. na tarasie lub w altanie) odbywa się na własną odpowiedzialność Gościa.
- Obsługa nie ma prawa wchodzić do Domu bez zgody Gościa, z wyjątkiem sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa, konieczności sprzątania lub naruszenia Regulaminu.
- Najemca zobowiązany jest używać Domu zgodnie z jego przeznaczeniem.
- Gaśnice znajdują się w widocznych miejscach. W razie pożaru należy ich użyć i niezwłocznie poinformować Wynajmującego. Nieuzasadnione użycie gaśnicy skutkuje potrąceniem 250 zł z kaucji.
- Ze względów przeciwpożarowych zabrania się:
- używania urządzeń elektrycznych lub gazowych niebędących na wyposażeniu Domu,
- wnoszenia materiałów łatwopalnych, wybuchowych lub o nieprzyjemnym zapachu,
- używania otwartego ognia poza miejscami do tego przeznaczonymi.
- Wszelkie usterki techniczne należy niezwłocznie zgłaszać Wynajmującemu.
- Gość nie może dokonywać samodzielnych napraw, zmian ani inwestycji w Domu bez pisemnej zgody Wynajmującego.
- Uwagi dotyczące zastanych uszkodzeń należy zgłosić w ciągu 4 godzin od przekazania Domu. Brak zgłoszenia oznacza brak zastrzeżeń.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za urazy, szkody lub kradzieże. Goście korzystają z usług na własne ryzyko.
§ 4. Odpowiedzialność Gości
- Goście zobowiązani są do sprawdzenia stanu Domu i jego wyposażenia w dniu przyjazdu.
- Gość ponosi odpowiedzialność materialną za wszelkie zniszczenia lub uszkodzenia powstałe z jego winy (umyślnej lub nieumyślnej).
- Najemca odpowiada również za szkody spowodowane przez osoby odwiedzające lub niezameldowane.
- Za bezpieczeństwo dzieci odpowiadają rodzice lub opiekunowie.
- Uszkodzenia będą rozliczane do 7 dni po wykwaterowaniu według wyceny Wynajmującego. W przypadku gdy koszty przekroczą wysokość kaucji, Gość zobowiązany jest pokryć różnicę.
- Gość nie może przekazywać ani podnajmować Domu osobom trzecim.
- Goście wyrażają zgodę na potrącenie kosztów napraw z kaucji lub uregulowanie należności gotówką w dniu wyjazdu.
- Opiekunowie prawni odpowiadają za szkody spowodowane przez dzieci.
§ 5. Odpowiedzialność Wynajmującego
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostawie wody, prądu, Internetu lub innych usług niezależnych od niego.
- Wynajmujący nie odpowiada za szkody wynikłe z awarii lub sytuacji losowych.
- Wynajmujący nie odpowiada za uszkodzenie lub utratę pojazdu Gościa.
- Wynajmujący ma prawo żądać opuszczenia Domu przez Gości naruszających Regulamin lub zakłócających spokój innych osób.
- Wynajmujący nie odpowiada za rzeczy pozostawione w Domu ani na terenie Kompleksu.
- Wynajmujący zastrzega sobie prawo do odwołania rezerwacji z przyczyn losowych niezależnych od niego, z obowiązkiem zwrotu wpłaconych środków w ciągu 7 dni.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za wypadki będące skutkiem nieodpowiedzialnego zachowania Gości lub nieprzestrzegania Regulaminu.
§ 6. Zasady dotyczące pobytu zwierząt
- Zwierzęta są mile widziane po wcześniejszym uzgodnieniu z Wynajmującym.
- Opłata jednorazowa wynosi 100 zł.
- Zwierzę powinno posiadać własne legowisko.
- Pies może przebywać na terenie Kompleksu wyłącznie z ważnym świadectwem szczepień. Właściciel jest zobowiązany do sprzątania po swoim pupilu.
- Zwierzęta nie mogą zakłócać spokoju innym Gościom.
- Zwierzęta nie mogą przebywać na łóżkach ani kanapach.
- Zwierzęta nie mogą zagrażać innym osobom ani zwierzętom.
- Psy muszą być pod pełną kontrolą właściciela i prowadzone na smyczy.
- Zwierzę nie może przebywać samo w Domu.
- Psy ras uznawanych za agresywne muszą być prowadzone na smyczy i w kagańcu.
- Właściciel zwierzęcia ponosi pełną odpowiedzialność za szkody spowodowane przez swojego pupila.
§ 7. Plac zabaw
- Wynajmujący udostępnia plac zabaw dla dzieci. Za bezpieczeństwo i zdrowie korzystających odpowiadają rodzice lub opiekunowie prawni.
§ 8. Reklamacje
- Goście mają prawo zgłosić reklamację osobiście, telefonicznie lub pisemnie.
- Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty za pobyt.
- Wynajmujący zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie do 14 dni od jej zgłoszenia.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego. Spory będą rozstrzygane polubownie, a w przypadku braku porozumienia – przez sąd właściwy dla siedziby Wynajmującego.
📅 Regulamin obowiązuje od dnia 1 listopada 2025 r.
